Protel Hotel Software: Οδηγίες αλλαγής Φ.Π.Α.

Οι παρούσες Οδηγίες αφορούν εγκαταστάσεις που βρίσκονται στα νησιά όπου καταργείται η έκπτωση 30% στον Φ.Π.Α. από 1/7/2018.

Σας προτείνουμε να ενημερωθείτε άμεσα για τις αλλαγές που υπαγορεύουν στον υπολογισμό του Φ.Π.Α. οι ΠΟΛ 1061/2016 και 1063/2016 από τον φοροτεχνικό ή τον λογιστή σας.

 

Διαδικασία προσαρμογής λογαριασμών

Εάν αποφασίσετε να εκδώσετε όλα τα παραστατικά στις 30/06/2018, τότε στο τέλος της 30ης Ιουνίου πριν το κλείσιμο και εφόσον έχετε ολοκληρώσει τις αφίξεις και τις αναχωρήσεις ημέρας, πρέπει να γίνει σε όλους τους παραμένοντες προχρέωση για την 30η Ιουνίου.

Η διαδικασία μπορεί να γίνει μέσα από τον λογαριασμό του πελάτη με Advanced Invoice (for the next 1 day) ή μαζικά, από την επιλογή Cash Register – *Batch Invoices, επιλέγοντας Inhouse Guests, Mark All και Post Room Charges. Με τη διαδικασία αυτή χρεώνεται το συμφωνηθέν ποσό σε κάθε λογαριασμό βάση routing instructions και δε θα χρεωθεί ξανά στο τέλος ημέρας 31/5.

Batch Invoices – protel PMS

 * Η επιλογή αυτή δεν είναι διαθέσιμη στην έκδοση Protel Smart και στον Ermis PRO.

Κατόπιν θα πρέπει να γίνει έκδοση όλων των λογαριασμών με ημερομηνία 30/06/2018, με τρόπο εξόφλησης της επιλογής σας. Προχωράμε σε κλείσιμο της 30ης Ιουνίου.

Εάν έχετε εγκατεστημένο Interface P2L (γέφυρα με λογιστικά προγράμματα), σωστό είναι να πάρετε τα αντίστοιχα αρχεία λογιστικής μέχρι και την 30η Ιουνίου πριν την αλλαγή των συντελεστών Φ.Π.Α. και των αντίστοιχων λογαριασμών λογιστικής.

Επίσης, κατά την αλλαγή του Φ.Π.Α. (01-07-2018) στα τμήματα (ΤΑΑ) θα πρέπει να αλλαχθούν και οι αντίστοιχοι λογαριασμοί λογιστικής, στο κάτω μέρος του παραθύρου, σε όσα επηρεάζει η αλλαγή.

 

Ενέργειες αλλαγής Φ.Π.Α. (μετά το τέλος ημέρας)

Μετά το τέλος ημέρας στις 30/06/2018 και πριν γίνουν χρεώσεις για την 01/07/2018, θα πρέπει να ακολουθηθεί η παρακάτω διαδικασία:

  1. Θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι όλοι οι Users είναι εκτός προγράμματος (αποσυνδεδεμένοι).
  2. Επιλέγετε System Data – Taxes – VAT Keys.  Στην στήλη Key, στην πρώτη κενή σειρά συμπληρώστε το 6 κι έπειτα στις επόμενες γραμμές 13 και 24.
  3. Στη στήλη Mark2 καταχωρήστε ότι υπάρχει και στη στήλη Mark(α/α) π.χ. Key 7 = 13 Mark = 7 και Mark2 = 7, όπως φαίνεται στην εικόνα παρακάτω.
  4. Επιλέγετε System Data – BookKeeping – Revenue And Payments – Transaction Accounts (TAA) και αλλάζετε τις αξίες στα τμήματα στην επιλογή VAT CODE.
Value Added TAX Keys

 

Σε όλα τα τμήματα, στο αντίστοιχο πεδίο VAT CODE, όπου 9% αλλάξτε σε 13% και όπου 17% αλλάξτε σε 24%

Επίσης, διόρθωση θα πρέπει να γίνει σε όσα τμήματα αναφέρεται στην περιγραφή το ποσοστό Φ.Π.Α.:

Ποσοστό Φ.Π.Α.

 

Μετά την ολοκλήρωση όλης της διαδικασίας κλείνουμε το protel και το ανοίγουμε ξανά.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Μετά από κάθε διόρθωση μην ξεχνάτε να πατάτε ΟΚ για αποθήκευση της αλλαγής. Οι ρυθμίσεις ισχύουν μετά την επανεκκίνηση του προγράμματος.

 

Διόρθωση συντελεστών στα παραστατικά

Παρακαλούμε επικοινωνήστε με το Τμήμα Υποστήριξης της HiT S.A. ώστε να διορθώσουμε τους συντελεστές στις φόρμες των παραστατικών σας.

Ελέγξτε προσεκτικά την πρώτη εκτύπωση λογαριασμού μετά την αλλαγή των συντελεστών Φ.Π.Α..  Αν προκύψουν διαφορές στις εκτυπώσεις στα αντίστοιχα τμήματα, επικοινωνήστε με το Τμήμα Υποστήριξης, ώστε μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα να γίνει και η αντίστοιχη προσαρμογή.

Τέλος, εάν η επιχείρησή σας διαθέτει symPOSium Web POS Suite και ταμειακές μηχανές, θα πρέπει να ανατρέξετε στις αντίστοιχες Οδηγίες Αλλαγής Φ.Π.Α..


 

Τις παραπάνω Οδηγίες βρίσκετε και ΕΔΩ – σε αρχείο .pdf κατάλληλο για εκτύπωση.

Την ίδια διαδικασία ακολουθείτε και για αλλαγή του Φ.Π.Α. αν είστε χρήστες της εφαρμογής Ermis Pro.

 

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση το Τμήμα Υποστήριξης της HiT S.A. είναι πάντα στη διάθεσή σας.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ: support@hit.com.gr | 210 88 47 420