Back

Revenue-generating payments: Πώς η τεχνολογία μετατρέπει τις πληρωμές σε κέρδος

Από κόστος, σε ευκαιρία αύξησης εσόδων

Από την πρώτη ταμειακή μηχανή του 19ου αιώνα έως τις σύγχρονες ψηφιακές υποδομές του σήμερα, οι επιχειρήσεις θεωρούσαν τις πληρωμές ως ένα αναπόφευκτο αλλά απαραίτητο λειτουργικό κόστος. Πλέον, όμως, για τα ξενοδοχεία που απευθύνονται σε διεθνές κοινό, οι πληρωμές μετατρέπονται σε στρατηγικό πλεονέκτημα και πηγή πρόσθετου κέρδους.

Καθώς ο διεθνής τουρισμός και οι διασυνοριακές συναλλαγές αυξάνονται, οι επισκέπτες απαιτούν γρήγορες, απρόσκοπτες και εξατομικευμένες εμπειρίες, ακόμη και στο κομμάτι της πληρωμής. Τα ξενοδοχεία που μπορούν να προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα θα ξεχωρίσουν.

Πώς οι πληρωμές δημιουργούν κέρδος για τα ξενοδοχεία

1. Dynamic Currency Conversion (DCC)

Με τη Δυναμική Μετατροπή Νομίσματος (DCC), οι εκτός Ευρωζώνης επισκέπτες μπορούν να πληρώσουν στο δικό τους νόμισμα. Αυτό δε βελτιώνει μόνο την εμπειρία του πελάτη, αλλά και προσφέρει στα ξενοδοχεία επιπλέον έσοδα μέσω συναλλαγματικού περιθωρίου.

2. Ενσωματωμένο finance & εναλλακτικές μέθοδοι πληρωμής

Οι επισκέπτες πλέον αναμένουν ευελιξία: άμεσες τραπεζικές μεταφορές, ψηφιακά πορτοφόλια και επιλογές τύπου “Buy Now Pay Later” ενισχύουν τη μετατροπή κρατήσεων, την ικανοποίηση και το μέσο έσοδο ανά διαμονή.

3. Δεδομένα πληρωμών & αξιοποίηση AI

Η χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στις πληρωμές προσφέρει στα ξενοδοχεία δυνατότητες όπως:

  • Προβλέψεις κρατήσεων και εποχικότητας

  • Εντοπισμός τάσεων συμπεριφοράς των επισκεπτών

  • Ανίχνευση απάτης και ασυνήθιστων συναλλαγών

  • Έξυπνη δρομολόγηση πληρωμών για ελαχιστοποίηση κόστους.

Πραγματικά παραδείγματα με αποτέλεσμα

Ξενοδοχεία που έχουν εφαρμόσει τις παραπάνω τεχνολογίες πληρωμών έχουν δει σημαντική αύξηση στα έσοδα – χωρίς να αλλάξουν ριζικά τη λειτουργία τους. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα επιπλέον έσοδα από πληρωμές ανήλθαν έως και σε 1,5% του τζίρου, απλώς ενσωματώνοντας DCC και εναλλακτικές μεθόδους πληρωμής.

Ένα παράδειγμα: ένα παραθαλάσσιο ξενοδοχείο που δέχεται κατά κύριο λόγο πελάτες από ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο αύξησε τη βαθμολογία ικανοποίησης των επισκεπτών του, προσφέροντας δυνατότητα πληρωμής σε δολάρια και λίρες μέσω DCC – και ταυτόχρονα είδε αύξηση στο καθαρό του κέρδος από τις προμήθειες.

Τί επιφυλάσσει το μέλλον των πληρωμών στη φιλοξενία

Μέσα στα επόμενα 3 με 5 χρόνια, οι πληρωμές αναμένεται να ενσωματωθούν πλήρως σε κάθε σημείο επαφής με τον πελάτη: από το website, την μηχανή κρατήσεων και τα mobile check-ins, έως το POS του εστιατορίου και τις υπηρεσίες spa. Τα ξενοδοχεία που θα επενδύσουν σήμερα σε τεχνολογίες πληρωμών με AI και pricing strategies βασισμένες σε δεδομένα, θα έχουν σαφές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Οι πληρωμές δεν είναι απλώς μια απαραίτητη λειτουργία — είναι μια αναξιοποίητη πηγή εσόδων για κάθε σύγχρονο ξενοδοχείο. Με τη σωστή τεχνολογία, μπορούν να μετατραπούν σε εργαλείο αύξησης του κέρδους, ενίσχυσης της εμπειρίας του επισκέπτη και διαφοροποίησης στην Αγορά.

This website stores cookies on your computer. Cookie Policy

elGreek