Back

#HIT_Spotlight Business Continuity Plan: Φιλοξενία χωρίς διακοπές

 

Η έννοια της “φιλοξενίας χωρίς διακοπές” δεν είναι απλώς ένα ευφυολόγημα· είναι πλέον μία υπαρκτή επιχειρησιακή ανάγκη για κάθε ξενοδοχείο. Σε μια εποχή όπου οι κυβερνοαπειλές πολλαπλασιάζονται και οι τεχνολογικές εξαρτήσεις μεγαλώνουν, πολλά ξενοδοχεία δε διαθέτουν ακόμη ένα σαφές και οργανωμένο Σχέδιο Επιχειρηματικής Συνέχειας (Business Continuity Plan – BCP).

 

Ένα BCP δεν είναι ένα τυπικό “σχέδιο έκτακτης ανάγκης”. Είναι μια ζωντανή στρατηγική που εκτείνεται από τα αντίγραφα ασφαλείας και την ανάκτηση δεδομένων, μέχρι την επικοινωνία μεταξύ των Τμημάτων και την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων στον επισκέπτη. Δεν αφορά μόνο τη “διάσωση” των βασικών λειτουργιών του ξενοδοχείου, αλλά κυρίως τη διατήρηση της εμπιστοσύνης.

 

Ένα κρίσιμο μέρος του σχεδιασμού ενός BCP αφορά τα RPO (Recovery Point Objective) και RTO (Recovery Time Objective). Το RPO καθορίζει πόσα και ποια δεδομένα μπορεί να “χαθούν” χωρίς να θεωρείται ότι έχει προκληθεί σημαντική ζημία (π.χ. μία ημέρα), ενώ το RTO ορίζει το ανώτατο αποδεκτό χρονικό διάστημα μέχρι την πλήρη αποκατάσταση της λειτουργίας (π.χ. 4 με 6 ώρες). Η υλοποίηση offsite backup αυτοματισμών, δηλαδή αντιγράφων ασφαλείας που δημιουργούνται χωρίς επίβλεψη ανά τακτά χρονικά διαστήματα και φυλάσσονται εκτός του ξενοδοχειακού δικτύου, συμβάλλει καθοριστικά στην επίτευξη αυτών των στόχων. Σε συνδυασμό με τη δυνατότητα να φιλοξενηθεί το backup σε έναν cloud server, η λειτουργική συνέχεια εξασφαλίζεται ακόμη και σε σοβαρή κρίση.

 

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν καθημερινά περί τις 65.000 κυβερνοεπιθέσεις, με τις 4.500  από αυτές τελικά να επιτυγχάνουν. Σύμφωνα με την έκθεση “European State Of The Channel Ransomware” της Datto, το 34% των ευρωπαϊκών μικρομεσαίων επιχειρήσεων που υπέστησαν επίθεση ransomware, αντιμετώπισαν διακοπή λειτουργίας που απείλησε την επιβίωσή τους, με το κόστος του downtime να ανέρχεται κατά μέσο όρο σε 124.000 ευρώ ανά περιστατικό.

Στον ξενοδοχειακό κλάδο, πρόσφατο περιστατικό σε ευρωπαϊκή αλυσίδα ξενοδοχείων οδήγησε σε διαρροή-μαμούθ σχεδόν 25 εκατομμυρίων ευαίσθητων εγγραφών πελατών, θέτοντας σε κίνδυνο την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια των επισκεπτών, αλλά και την ίδια τη βιωσιμότητά της.

 

Οι νόμοι περί προστασίας δεδομένων, όπως ο Ευρωπαϊκός Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR), επιβάλλουν υψηλά πρόστιμα στις επιχειρήσεις για τη μη εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών ασφαλείας για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, που μπορεί να φτάσουν και το 4% των συνολικών παγκόσμιων ετήσιων εσόδων μιας εταιρείας.

 

Όλα τα παραπάνω υπογραμμίζουν την κρίσιμη ανάγκη για άμεση υιοθέτηση ενός τεκμηριωμένου Σχεδίου Επιχειρηματικής Συνέχειας (BCP), το οποίο αποτελεί τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας των ξενοδοχείων.

 

Το BCP δεν είναι πολυτέλεια – είναι το σημείο εκκίνησης μιας φιλοξενίας χωρίς διακοπές.

This website stores cookies on your computer. Cookie Policy

elGreek