Back

#HIT_Spotlight Παγκόσμιες τάσεις της ξενοδοχειακής τεχνολογίας 2025

Η Φιλοξενία είναι ένας κλάδος οι προσδοκίες του κοινού στο οποίο απευθύνεται είναι υψηλότερες από ποτέ. Με τη βραχυχρόνια μίσθωση να αποτελεί πλέον τον κύριο ανταγωνιστή του ξενοδοχείου, η τεχνολογία παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του συγκριτικού πλεονεκτήματος μιας διαμονής, που δεν είναι άλλο από την παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας.

Τα ξενοδοχεία που θα επενδύσουν στις σωστές τεχνολογίες το 2025, θα βρεθούν μπροστά από τις εξελίξεις. Οι τάσεις που διαμορφώνουν το μέλλον στην ξενοδοχειακή τεχνολογία – όπως επιβεβαιώσαμε και στην πρόσφατη έκθεση ITB – είναι οι εξής:

1. AI & Αυτοματισμός: Ενίσχυση της εμπειρίας των επισκεπτών

Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) φέρνει μια νέα τεχνολογική επανάσταση. Το 2025, αναμένεται ευρύτερη υιοθέτηση chatbot που βασίζονται σε AI, εικονικές Ρεσεψιόν και αυτοματοποιημένα συστήματα check-in. Αυτές οι τεχνολογίες αυξάνουν κατακόρυφα την ικανοποίηση των επισκεπτών, προσφέροντας άμεση εξυπηρέτηση 24/7 και εξατομικευμένες συστάσεις.
Στα παρασκήνια, τα ΑΙ συστήματα RMS θα βελτιστοποιήσουν τις στρατηγικές τιμολόγησης με βάση τα δεδομένα της Αγοράς σε πραγματικό χρόνο, ενώ η αυτοματοποίηση θα εξορθολογήσει την καθημερινότητα των τμημάτων καθαριότητας, συντήρησης και ακόμη και της κουζίνας.

2. Cloud-based συστήματα

Οι παραδοσιακές, on-premise λύσεις μηχανογράφησης αντικαθίστανται από SaaS πλατφόρμες που επιτρέπουν πρόσβαση στα δεδομένα του ξενοδοχείου σε πραγματικό χρόνο από οπουδήποτε. Η cloud τεχνολογία επιτρέπει την απρόσκοπτη διασύνδεση μηχανών κρατήσεων, συστημάτων PMS, RMS και CRM με διάφορες εφαρμογές τρίτων, παρέχοντας ένα πιο εξωστρεφές οικοσύστημα μηχανογράφησης.

3. Υπερ-εξατομίκευση

Τα ξενοδοχεία αξιοποιούν τα big data analytics και το IoT (Internet of Things) για να δημιουργήσουν υπερ-εξατομικευμένες εμπειρίες για τους επισκέπτες. Νέα γενιά CRM κάνει χρήση των big data που έχουν στη διάθεσή τους τα ξενοδοχεία για να παράγει τη βαθύτερη δυνατή γνώση του κάθε ένα επισκέπτη και των αναγκών του. Έτσι το marketing γίνεται πραγματικά εξατομικευμένο. Έξυπνα δωμάτια εξοπλισμένα με χειριστήρια που ενεργοποιούνται με τη φωνή, AI ρυθμίσεις θερμοκρασίας και εξατομικευμένη ψυχαγωγία μέσα στο δωμάτιο θα γίνουν σύντομα ο κανόνας. Το ξενοδοχείο θα αποκτήσει “μνήμη” των προτιμήσεων κάθε επισκέπτη.

4. Ανέπαφες και mobile-first λύσεις

Το mobile check-in και τα ψηφιακά κλειδιά δωματίου είναι πλέον η νόρμα για πολλά ξενοδοχεία, αλλά το 2025, η τάση αυτή θα εξελιχθεί περαιτέρω. Οι επισκέπτες θα απαιτήσουν ένα εντελώς ανέπαφο ταξίδι, από την κράτηση μέχρι το check-out. Οι εφαρμογές για κινητά θα ενσωματωθούν σε πλατφόρμες ανταλλαγής μηνυμάτων, επιτρέποντας στους επισκέπτες να υποβάλλουν αιτήματα, να παραγγέλνουν room service ή να κάνουν κράτηση για το spa απευθείας από το δικό τους smartphone. Επιπλέον, τα ξενοδοχεία θα επενδύσουν σε NFC και βιομετρικό έλεγχο ταυτότητας για να ενισχύσουν την ασφάλεια και την ευκολία πρόσβασης, ακολουθώντας τα βήματα των αερομεταφορέων.

5. Βιώσιμη Τεχνολογία: Η άνοδος των οικολογικών ξενοδοχείων

Η βιωσιμότητα δεν είναι πλέον μία ακόμη τάση – είναι αναγκαιότητα. Το 2025, τα ξενοδοχεία θα υιοθετήσουν ενεργειακά αποδοτικές τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων συστημάτων διαχείρισης ενέργειας με τεχνητή νοημοσύνη (EMGs) που θα βελτιστοποιούν την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας και νερού. Ο έξυπνος φωτισμός, ο αυτοματοποιημένος έλεγχος του κλιματισμού και οι paperless διαδικασίες ρεσεψιόν θα γίνουν στάνταρ. Λογισμικά παρακολούθησης αποτυπώματος άνθρακα (PCMs) θα βοηθήσουν επίσης τα ξενοδοχεία να συμμορφωθούν με ενδεχόμενους νέους κανονισμούς βιωσιμότητας αλλά και να προσελκύσουν ταξιδιώτες με οικολογική συνείδηση, πιστοποιώντας το χαμηλό ενεργειακό τους αποτύπωμα.

6. Κυβερνοασφάλεια & Προστασία Δεδομένων

Με τα ξενοδοχεία να συλλέγουν τεράστιες ποσότητες δεδομένων επισκεπτών, η προστασία των δεδομένων αυτών θα είναι κορυφαία προτεραιότητα το 2025. Λύσεις data security, έλεγχος ταυτότητας πολλαπλών παραγόντων και ανίχνευση απάτης μέσω ΑΙ θα βοηθήσουν τα ξενοδοχεία να προστατεύουν ευαίσθητες πληροφορίες. Καθώς ο βιομετρικός έλεγχος ταυτότητας γίνεται πιο συνηθισμένος για τα check-in και τις πληρωμές, τα αυστηρά μέτρα ασφαλείας θα είναι κρίσιμα για τη διατήρηση της εμπιστοσύνης των επισκεπτών και στο ξενοδοχείο.

7. Εμπειρίες AR & VR

Η επαυξημένη πραγματικότητα (AR) και η εικονική πραγματικότητα (VR) θα διαδραματίσουν μεγαλύτερο ρόλο στο τουριστικό μάρκετινγκ. Τα ξενοδοχεία θα προσφέρουν καθηλωτικές VR περιηγήσεις στις εγκαταστάσεις τους, επιτρέποντας στους πιθανούς επισκέπτες να εξερευνήσουν δωμάτια, συνεδριακούς χώρους και ανέσεις πριν κάνουν κράτηση. Οι εφαρμογές που υποστηρίζονται από AR θα βελτιώσουν την εμπειρία των επισκεπτών παρέχοντας διαδραστικούς οδηγούς πόλης και βοήθεια πλοήγησης εντός και εκτός της ιδιοκτησίας.

Τα ξενοδοχεία που επενδύουν σε τεχνητή νοημοσύνη, big data μόχλευση και καινοτομίες που στηρίζουν τη βιωσιμότητα θα έχουν μια ισχυρότερη θέση στο μέλλον.

Η ώρα για καινοτομία είναι τώρα!

This website stores cookies on your computer. Cookie Policy